سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر دکتر احمدی نژاد به استان چهارمحال و بختیاری

استقبال بختیاری ها از احمدی نژاد

 در ساعت ?? ظهر روز چهارشنبه دکتر احمدی نژاد  وارد شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری شد استقبال بی نظیر مردم از ایشان نشان داد که مردم از دولتی ها یک قدم جلو تر هستند از هر گوشه و کناری مردم در حالیکه عکس های  رهبر معظم انقلاب را در دست داشته اند به استقبال ریاست محترم جمهوری خود شتافتند  در هر گوشه و کناری درخواست های مردمی  که خواهان کمک دولت به انها بوده کامیونهای جمع اوری نامه ها در مسیر  های مردم به محل سخنرانی ایشان  قرار داشته است

 بیشترین خواسته مردم بیکاری و درخواست کار بوده است که  نمونه ان اینجانب بیش از یکصد نامه برای ریاست محترم جمهوری برای مردمی که خواهان ارتباط با ایشان بوده اند نوشتم و غم اندوهناکی بر وجودم  بود و مردمی علاقمند به نظام و کشور  دردها و گرفتاری ها ی خود را با زبان نوشتاری به ریس جمهور انتقال می دادند و  به امید ایشان خواهان کمک بودند  ما می توانیم به این مردم خدمت کنیم اما متاسفانه ضعف مدیریت ها  مشکل بزرگ این مردم است  

 حضور اقای دکتر احمدی نژاد دراستانها از بهترین اقدامات دولت ایشان است که حداقل  دست اورد  سفر  حل بخش اعظمی از مشکلات مردم است مردمی که سزاوار خدمت هستند 

  استقبال بی نظیر از احمدی نژاد

  برخی  از شعار های مردمی خواهان حمایت از نیروهای ارزشی و کار امد در سازمانها   بودند

 استقبال از احمدی نژاد

  حضرت ایت الله ناصری   امام جمعه خوب استان  که سعی کرد بصورت مختصر و مفید ضمن خیر مقدم دو  سفارش به اقای احمدی نژاد داشته است یکی اینکه مصوبات سفر را بعد از تصویب پیگیری کند

 و دیگری امید مردم در خصوص   پاسخ به نامه های انها نیز  مورد نظر قرار گیرد

 مظلومیت بچه های بختیاری در ادارات

 اقای عنایبستانی ضمن خوش امد گویی از استان  بعنوان   نگین زاگرس نام برد و اشاراتی به غیور مردمی های استان در طول تاریخ پرداخت  و قول های جهت تلاش برای توسعه در همه ابعاد  اقتصادی در استان را ایراد نمودند

  و ایشان علیرغم تذکرات زیادی  درجهت رعایت منع تفکیک استان  به بختیاری و چهارمحالی که بخشی از یک تمدن و جزء لاینفک یک سرزمین   ( بختیاری) محسوب می گردد  دنبال روی از چند گوینده رادیو تلویزیون  شد و سلامی مجزا بر بختیاری ها و چهارمحالی ها فرستاد

اقای عنابستانی باید برای تحول  و تغییر امده باشد نه برای حفظ وضعیت موجود ایشان بار سنگینی همه مشکلات مردم را باید بدوش بکشد و نه مانند اقای صادقی بلکه باید پاسخگو باشد

اگر اقدامی در استان شده مدیون زحمات خود دکتر احمدی نژاد است  که در قیاس با دولت های گذشته  که  استانها مورد توجه نبوده است   خود اقای احمدی نژاد یک فرصت است

 دست گل محمدی به استان چهارمحال و بختیاری خوش امدی


» نظر

احمدی نژاد

تصاویر: خانواده محمود احمدی نژاد
نظرات بینندگان:
احمدی نژاد اگر هر عیبی که دارد ساده زیستیش میتواند الگو باشد
واقعا او ادم عالی است. او مردی ساده است. که با تمام سادگی اش از تمام جانش برای این ملت گذشته است...برایش ارزوی سلامتی می کنم.
ما باید در نظر داشته باشیم که تعهد به تنهایی کافی نیست؛تخصص نیز برای هر کاری نیاز است.
,واقعا به چنین رییس جمهوری افتخار میکنم
او از جنس خود ماست
انشائ الله همینطور که می بینیم باشد وبماند
احمدی بهترین است
خوب بود مرسی
احمدی بیسته...
به عملکرد های این مرد بزگ که مینگرم خیلی خوشم میاید و خاطرم جمع میشود که در دنیا مرد است که در مقابل یکه تازی های امریکای خونخوار می استد
هر از چند گاهی تاریخ مردی از تبار خداوند را رونمائی میکند این هم یکی دیگر از مردان بزرگ تاریخ و خداوند است که من به عنوان یک ایرانی افتخار میکنم او یک ایرانی است
خیلی دوستت دارم احمدی نژاد.
برایتان آرزوی توفیق میکنم .
به او سلام و تحنیت
افرین بر استقامتت ذر برابر زورگویان دنیا که اگر کشور ما به دستشان بیفتد مانند افغانستان و عراق ناموسمان به باد خواهد رفت
احمدی نژادمردی است مومن قدرتمند درمقابل زورگویان وباجرات حامی محرومان

» نظر

اسماعیل کاویانی

تجارت خارجی چهارمحال وبختیاری از مرز 74میلیون دلار گذشت
شهرکرد- رییس سازمان بازرگانی چهارمحال وبختیاری گفت:تجارت خارجی و صادرات کالا از این استان به بازارهای هدف در کشورهای مختلف جهان رونق چشمگیری داشته و میران تجارت خارجی استان از مرز 74میلیون دلار گذشته است.
"اسماعیل کاویانی"روز دوشنبه در آستانه سفر وزیر بازرگانی به چهارمحال وبختیاری در گفت و گو با ایرنا افزود:میزان صادرات کالا از این استان در برنامه چهارم توسعه با رشد 74درصد همراه بوده است.
به گفته وی،هم اکنون میزان صادرات کالای از سوی بازرگان و دارندگان کارت بازرگانی تجار چهارمحال وبختیاری به بیش از یکصد میلیون دلار رسیده که بخشی از کالاهای تجار و بازرگانان این استان از طریق دیگر استان ها و گمرگات دیگر استانهای کشور صورت می گیرد.
وی تصریح کرد:به دلیل سفر خارجی وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران"مهدی عضنفری " به همراه سفر استانی هیات دولت به چهارمحال وبختیاری یکروزه خواهد بود و در سفر وزیر بازرگانی 40برنامه در بخش بازرگانی اجرا می شود.
کاویانی یادآور شد:برای نخستین بار در کشور برنامه های " رادیو تجارت" در بین مراکز استانها با همکاری سازمان صدا و سیما در شهرکرد شنیده خواهد شد و سایت اینترنتی اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان نیز راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر وزیر بازرگان ، رییس مرکز ملی فرش ایران، رییس سازمان توسعه تجارت خارجی و معاونان وزارت بازرگانی نیز با اصناف و مجامع امور صنفی نیز دیدار و گفت وگو خواهند کرد و معاونان وزیر بازرگانی در شهرهای بروجن و فارسان نیز بازرگانی و تجارت این دو شهرستان را به نمایندگی از شهرستانهای دیگر استان پیگیری خواهند کرد.
به گفته وی،پایگاه بسیج اصناف چهارمحال وبختیاری نیز همزمان با سفر وزیر بازرگانی و معاوان این وزارتخانه دایر خواهد شد.
وی تصریح کرد: بررسی راه اندازی موزه فرش و احداث شهرک نمایشگاه خودرو در چهارمحال و بختیاری در سفر وزیر بازرگانی از سوی چهارمحال وبختیاری مطرح خواهد شد.
به گزارش ایرنا،چهارمحال وبختیاری خود را برای دور سوم سفر رییس جمهوری و هیات دولت آماده می کند.
7359/671

» نظر

وفات ایه الله بختیاری

آیت‌الله بختیاری دار فانی را وداع گفت
عالم ربانی آیت الله بختیاری  دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حضرت آیت الله مرادقلی بختیاری فرزند ملاعلی اصغر بختیاری متولد قریه محمد شاهکرم شهرستان زهک که از موسسان حوزه علمیه مسجد مرحوم شریفی امام جعفر صادق (ع) زابل بوده است، دار فانی را وداع گفت.

این عالم ربانی حدود 23 سال در نجف اشرف در محضر علمای ربانی از جمله آیت الله خوئی، سید یحیی یزدی از شاگردان آقا ضیاءطباطبایی، امام راحل بودند .

وی در شهرستان زابل پاسخگوی مسائل دینی و مذهبی مردم بودند و روحانیونی مثل سرحدی و اعتمادی از درس آن بزرگوار کسب فیض کرده‌اند.

مراسم تشیع پیکر پاک این مرحوم روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه راس ساعت 8 و سی دقیقه صبح از مقابل مسجد شریفی زابل به سمت گلزار شهدا با حضور مردم ولایتمدار و فاطمی سیستان و بلوچستان
تشیع شد .
آیت الله بختیاری از جمله طوایف مهاجر بختیاری بوده که توسط نادشاه افشار به منطقه سیستان و بیرجند تبعید شدند امروز بخشی اعظمی از منطقه سیستان و بیرجند را بختیاری ها تشکیل می دهند و بیش از این در مناطق ایران قم و دماوند و خراسان نیز تبعید شده بودند
روح ملکوتی حضرت آیه الله بختیاری و همه علمای اسلام شاد و بر محمد و آل محمد صلوات
 

» نظر

حاج علی پناه عباسی

تصویر شاعر ارزشمند بختیاری حاج علی پناه عباشی

حاج علی پناه عباسی  محقق و شاعر ارزشمند بختیاری که سالهاست در عشق اهلبت مداهی سرای می نموده امروزه ضمن حفظ تمام ارمان قلبی  خود به اسلام و اهلبیت و ولایت مطلق فقیهه در وصف طبیعت  و جنگ ها  اسلام و هشت ساله تحمیلی و رشادت بختیاریها نیز شعر های زیادی دارد

از این   مرد ایلیاتی بزرگ که سالهاست قلم به دست گرفته و تاریخ گذشته بختیاری را  بنام (سیری در دیار بختیاری )مکتوب می کند  دیوان شعر ایشان نیز در اینده نزدیک به چاپ می رسد

عشایر همه یک دل و یک صدا     بفرمان رهبر بدادند ندا

همه جان بکف در خط رهبرند     بفرمان رهبر ذخیره زرند

یکی از بیانات گهر بار امام (ره) در باره عشایر که فرمودند عشایر ذخیره انقلاب هستند و پیرو دین و قران هستند

دردیار بختیاری دلیران و سوار                        خیمه زد در دامن صحرا صبح نوبهار

ای بهار بختیاری سر خوش و پاینده ای            تا ببخشی با صفا بر خاک ایران اعتبار

شاهد تاریخ می داند که هنگام نیاز             جان خود را هدیه میهن کند   در کار زار

بر غرور شوکت سردار اسعد هایت ببال      ان دلیرا نی که بودند از وفا ایران مدار

کجا رفتند همه کمیت سواران  کجا رفتند همه سردار و سربداران ....

 بیا رهبر بیا جانم فدایت بیا رهبر بیا بروی دیدگانم خاک پایت  


» نظر

مسعود بختیاری

بسم الله الرحمن الرحیم                           

امروز شهرکرد  کنسرت کورش اسد پور و دیدار محمودی در سنمای بهمن هزاران مشتاق را به دیدار شعر و موسیقی بختیاری کشانیده است اما یاد تو در شهرکرد و سالن ورزشی پیروزی و تجمع هزاران عاشق شعر و صدای تو  چیزی دیگری بود   که غم نبودن تو بر دلها سنگینی می کند که جبران ان ناممکن است مسعود بختیاری خود شعر شلیل است روحت شاد

شلیـــــل                                                            

وقتی آواز شلیل زنده یاد مسعود بختیاری بگوشم می رسد مجالی برایم نمی ماند ,و چون در یایی  خروشان روح و روانم متلاطم می گردد. گویا این آهنگ متعلق به من وبرای من سروده شده است ((.وقتی می گوید تو بدیرو و موبدورر کــوه وسته میونه ــــ بل خدا طاقت بده دل هردو مونه )) ویا وقتی می گوید هردو مون سوخته دلیم , واین سوخته دلی نه از جانب همدیگر بلکه درد مشتـــرک نه از نگاه عشق بلکه از تمام دل سوختگان کــوه  های   بختیاری و یاد آور تمام مخاطرات کــوچ از پستی و بلندی گــردنه های مخوف ,اما پر خاطره تاراز و زردکــوه است . تو بدور و مــو بدور ای شلـــیل , کــوه وســــته مــــیونه   Yباوسعت سختی ها ؛ و عظمت دردی است که ؛  باید بخدا پناه جست . در ادبیات عاشقی میان افتادن کــوه مصداقی ندارد  وکدام کــوه با عظمت می تواند جلــودار عاشق قصه شلیل سلطان آواز ما باشد ، کــوه آسماری ؛ یا کــوه بلوط بلند پـــر طمطراق  و نفس گیــر ؛ ویا کــوه تارازی که کبک های ان همــواره آواز خوان دشت لاله های واژگون با نگاه مسعود ؛ سلطان شعر شلـــیل بختیاری است ویا همان کــوهی که بابت ان فرهاد ناتمام نیمی از ان را تراشید و افسانه عشق خود را ناتمام رها نمود . تمام کــوه های زاگــرس مجرمانه باید خونبهای فرهاد ها را بپردازند اگر چه ؛ بهای ان ؛ کـــــوه دنا را بکنند و ببیزند و چون ســرمه ای در چشمـــان عزیزان بکشند.   ( کــوه وسته میونه ) کوه نه از تمثیل بلندی ان است  بلکه بمثابه حجمی بزرگ چون خود کوه است که باید برداشت تا به راز و رمز عاشقی و دل سوختگی رسید شلیل  رمــز و راز درد های دشت ها وچشمه ساران این طبیعت ناشناخته از ایل بختیاری است که هزاران سوخته دلی را ؛ در خود پرورش داده است اما بیادگارنام و نشانی از آنان ؛ بمیان نیامده است ؛ شعر شلیل برای تمام گمنان و برای آنانی است که روح بی قرارشان در دامان این برزخ انتظار ســپری شد ؛ اما به آرامش نرســـیدند .         

 

 شعر شلیل شعر غمها و گریه هاست

    امامزاده طاهر ــ کرج

در هنگامی که تو از ســر راءفت از کوه پایین امدی من از سمت خورشید ؛ از سمت مشرق می ایم همچون بالا امدن خورشید بسمت تو می ایم چون بسیار انتظار کشیدم و بسیار در بطن خود سوخته بودم که امدن تو چاره ای برایم نداشت و چون مردن من در هنگام امدن تو بود ؛ نظاره گر غروب خورشید باش؛ در هنگام بالا امدنش باش واز فرط تشنگــی و بی رمقی مرا بخاطر آر ؛ ای شلیل بکمکم بیا و به من بگــو با این دل درد منــد و بیچاره ام چه کنم ؛ تنها دوای درد دل من تو  هستی و بیا مرا در امواج بی سامانی خود رها مکن ؛ چگونه با دل تنگی خود مدارا کنم در حالیکه مرا از وجودت سیراب نکردی ؛ آیا برای همیشه ؛ انتظار تورا در خاطراتم جستجــو کنم و یا مســـیر عبورت را از هــر رهگــذر کوچه و بـــرزنی سراغ بگیرم ؟, من که حاضر بودم تمام کوچ رو های دنیا را بدنبال تو بــگردم واز تمام مسیر ها بگذرم؛ شاید از تو خبری بیابم اما ای شلیل حکایت تو نیامدن است و بس .    

شلیل ؛ چی کنار سره ره ؛ یاد آور کدام انتظاری است که مانند درخت کناری تنها بر لب جاده نظاره گر مسافران و رهگذران این جاده بی انتها است تا شاید خبری از دور دست ها ؛ از سمت شمال ؛ از مسافران ئیلاق ؛ از مسیر نسیم شتابان ؛ پرس و جو کردم اما سودی نبخشید. چرا بامن چنین کردی من که گفته بودم بغیر از تو دسترسی ندارم ؛ ایا تو بفکر من بودی ؛ برگ و بارم ریخت و تو نیامدی و هرگــز هم نخواهی امد . شاید من روزی بسراغ تو بیام اما با کدام پا و با کدام رمق در حالیکه مرا فرسوده کردی و توان مرا گرفتی ومن از برگ ریزان تا بهار صبر کردم و تمام سرشاخه های امید را بو کردم اما امیدی نبود  ومن در تنهای خودم گریه کردم وبسیار اشک ریخته ام ولنگه های درب را نبسته ام در حالیکه هنوز نیامده ای  واز شب های دلگیر تا به صبح هراسانم و می ترسم ؛ مدت هاست که مرا در خودم زندانی کردی. ولی اینبار منمی ایم اما  با دلی سوخته و بی قرار و چشمانی اشک آلود ؛ وقتی امدم ای شلیل مرا از وجودت سیراب کن و مرا در آغوش بگیــر و به من آرامش ابــــدی ببخش .                                                                  

 فرشاد جهانبخشی                        

                      

              

برای شادی روح زنده یاد مسعود بختیاری صلواتی هدیه کنیم

                                        

   جهانبخشی  همیشه در غم تو اشکهایش جاری است 


» نظر

ریشه طایفه ساکنیان های دهکرد

شنبه 15 خرداد1389 ساعت: توسط:محمدی
جناب اقای جهانبخشی لطفا" بفرمائید ریشه تاریخی ساکنیان های شهرکرد بکجا بر می گردد .

  با سلام خدمت جناب محمدی  بعرض می رساند  با توجه به شنیده ها و استماع سخنان بزرگان  دهکرد  و مطالعات و تحقیقات اینجانب که در کتابی بنام گمشده ایل بختیاری در سالهای اتی به چاپ می رسد و تحقیقات بعمل امده  ریشه تاریخی  طوایف ساکنیان و همچنین مولائی های عزیز دهکرد به منطقه کوهرنگ باز می گردد  و اصالتا" بابادی باب هستند که دارای چراگاه های بسیار و احشام زیادی بوده  و چون در دهکرد سابق ساکن شدند و بلحاظ معروفیت و اعتبار طایفه انها بنام ساکنی ها معروف شدند .


» نظر

نصرالله: امام خمینی (ره) فرهنگ مقاومت و جهاد را زنده کرد

 
                                  
دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرهنگ مقاومت و جهاد را زنده کرد، اتکای مقاوت به ارزش‌های امام را نشانه موفقیت امام در صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و اعلام کرد که کاروان امدادرسان غزه مصداق صحنه‌های ارزش‌هایی بود که امام از آن سخن می‌گفت.


به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، "سید حسن نصرالله " امروز (پنجشنبه) در سخنرانی خود به مناسبت سالروز وفات امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سالروز ارتحال ایشان را تسلیت گفت.
نصرالله اعلام کرد: در ابتدا این مناسبت را به جانشین امام و حافظ راه او آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مراجع عزیز، برادران و خواهران ایرانی خود در دولت و ملت ایران و به همه عاشقان امام در لبنان و سراسر جهان تسلیت می‌گویم.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه «امام خمینی حقیقتی همیشگی است که به منبع لایزال الهی وصل است»، به دستاوردهای بزرگ امام پرداخت و اعلام کرد امام خمینی دستاوردهای بزرگ و عظیمی دارد که مهم‌ترین آن احیای ارزش‌های الهی و نبوی و اسلامی و اخلاقی در زندگی انسان امروز است.
نصرالله با اشاره به اینکه این دستاوردها از امت اسلامی عبور کرده است و به ملت‌های دیگر نیز رسیده است، افزود که امام در مرحله‌ای پا به عرصه گذاشت که ارزش‌ها و فرهنگ‌هایی حاکم شده بود که با ارزش‌ها و فرهنگ ما ارتباطی نداشت.
دبیر کل حزب‌الله لبنان، دست شستن از فرهنگ یاری کردن حق و فرهنگ عدم مسئولیت‌پذیری در قبال مسائل و آرمان‌های بزرگ امت اسلام را از نمونه‌های فرهنگ‌های حاکم در دوره ابتدای ظهور امام اعلام و تصریح کرد: امام آمد تا فرهنگ متفاوتی با فرهنگ حاکم روزگار خود بیاورد، بنابراین فرهنگ جهاد در مقابل طاغوت‌های زمان را به همراه ارزش‌های فداکاری و ایثار تا شهادت در راه آرمان‌های امت و ارزش‌های مسائل مقدس را برای ما به ارمغان آورد و فرهنگ یاری مستضعفان را در ما زنده کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه افزود: امام خمینی اعتماد به نفس، اعتماد به مردم و امت خودمان را در ما احیا کرد تا باور کنیم که عقل و دل امت ما توان تعیین سرنوشت خود و تحقق استقلال و آزاد کردن مقدسات خود را دارد.
وی با بیان اینکه وقتی امام از مستضعفان سخن می‌گفت، همه مستضعفان جهان را مخاطب خود قرار می‌داد افزود که "ابراهیم (ع) نقطه اشتراک یهودیان، مسلمانان و مسیحیان است و همه ما پیرو ابراهیم (ع) هستیم و امام خمینی همه این ارزش‌ها را جمع کرد و از ایستادگی ابراهیم در مقابل نمرود،‌ ایستادگی حضرت موسی (ع) در مقابل فرعون و ایستادگی مسیح و یاران اندکش در مقابل دشمنانش سخن می‌گفت.

* امام در مأموریت صدور ارزش‌های انقلاب موفق بود

نصرالله با اشاره به الهام گرفتن امام خمینی از راه و سلوک انبیای الهی تاکید کرد که "وقتی ما مقاومت اسلامی [در لبنان] در جهاد و فداکاری و امید و اعتماد به نفس به ارزش‌های امام خمینی تکیه می‌کنیم این بدین معناست که ارزش‌های انقلاب اسلامی به لبنان و همه جهان صادر شده است ".
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: این مهم نیست که این ارزش‌ها در ایران درست شده باشد یا از نوشته‌ها و مکتوبات امام خمینی باشد؛ امام وجود خود را نمی‌دید؛ این ارزش‌ها، ارزش‌های انبیاء است و مهم این است که در جهان منتشر شود.
سید حسن نصرالله با اشاره به مقاومت لبنان، اعلام کرد که امام خمینی فرهنگ مقاومت را احیا کرد. مقاومت از مهم‌ترین مسائلی است که امام آن را پیش ‌برد، آن هم در زمانی که فرهنگ چشم‌پوشی از آرمان فلسطین و قدس و بیت‌المقدس حاکم شده بود.

* کاروان آزادی غزه مصداق صحنه‌های شجاعت و فداکاری بود

سید حسن نصرالله در ادامه به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کاروان امدادرسان «آزادی» غزه اشاره و با محکوم کردن آن، شجاعت امدادرسانان بین‌المللی را ستود.
بامداد روز دوشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از کشتی‌های کاروام امدادرسان غزه حمله کرد و حدود 20 نفر از فعالان صلح بین‌المللی را شهید و حدود 50 نفر را مجروح کرد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان، ناوگان آزادی کاروان امدادرسان غزه را مصداق، شجاعت، صداقت و فداکاری اعلام و تاکید کرد که بنا بر منطق عقل و فطرت و دین و ارزش‌های جهاد و مقاومت، باید به آنان احترام بگذاریم و از آنان تقدیر کنیم.
نصرالله با بیان اینکه کاروان امدادرسان غزه نشان‌دهنده ارزش‌هایی که است که امام از آن سخن می‌گفت افزود که آنچه در حادثه حمله به این کاروان گذشت معانی بسیار مهمی برای ما دارد و باید آن را دنبال کرد.
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تنوع افراد مختلفی که در کاروان امدادرسان غزه بودند گفت: این تنوع در کاروان آزادی، این ارزش عمیق را نشان می‌دهد که افرادی از 35 کشور خود را در دریا و طوفان با خطراتی روبه‌رو کردند و هدف حمله و جنایت قرار گرفتند و در برابر آن صبر و پایداری و ایمان راسخ نشان دادند.
نصرالله با بیان این مطلب تاکید کرد: این اتفاق بخشی از مهم ترین عناصر قدرتی را نشان می‌دهد که امام دیرزمانی از آن سخن می‌گفتند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه فردا در لبنان مراسم همبستگی با ملت محاصره شده فلسطین در غزه و بزرگداشت کاروان آزادی بخصوص شهدای آن برگزار می‌شود از مردم لبنان، فلسطین و گروه‌های عربی در لبنان دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابند و همبستگی خود را با مقاومت اعلام کنند.
انتهای پیام/ص

Hezbollah Secretary-General stating that Imam Khomeini (RA) culture of resistance and jihad revived, relying on the resistance values of the Imam sign of success in the export values of the Islamic Revolution Imam said and declared that the Gaza convoy Amdadrsan scenes true values of the Imam was spoke. Fars reported, quoting news network Al-Manar in Lebanon, "Sayyed Hassan Nasrallah" Today (Thursday) In his speech the death anniversary of Imam Khomeini (RA) the founder of Islamic Republic of Iran, he warned them Arthal anniversary. Nasrallah announced : first successor to the occasion and Hafiz Imam Ayatollah Seyed Ali Khamenei his way, references, Dear brothers and sisters, the Iranian government and Iranian nation and to all lovers of Imam warned Lebanon and around the world say. Sayyed Hassan Nasrallah with the expression "Imam Khomeini truth is always the eternal divine source is connected, to the great achievements of Imam Khomeini declared and paid large and great achievements it has the most divine and Nabavi and restoring Islamic values and ethics in human life today. Nasrallah with mentioned that the achievements of the Islamic nation is passing, and other nations has added an imam step foot in the realm of values and cultures that said the ruling was that our culture and values not associated. Secretary-General of Hezbollah, the washing of culture and culture help make the right issues and lack of responsibility toward the great ideals of the Islamic Ummah from the samples during the early cultures of the ruling Imam declared and asserted: Imam came from different cultures bring dominant culture of their time, so the culture of Jihad against Taghvthay time with the values of sacrifice and martyrdom in the way of sacrifice to the ideals and values issues, the holy nation for us to bring help and dispossessed in our culture to live. Sayyed Hassan Nasrallah continued: Imam Khomeini self-esteem, confidence people in our own nation and revived the belief that we can reason and the heart of our nation and its determination to achieve independence and freedom is sacred. He expressed that when the Imam spoke of the Oppressed, Oppressed all the world audience asked said that "Abraham (PBUH) shared by Jews, Muslims and Christians, and we all follow Abraham (PBUH) and Imam Khomeini are all gathered values and stand against Ebrahim nimrod, standing MOSES (AS) Pharaoh and his stand against Christ and against those enemies Andksh spoke. * values of the Imam in the issuance of the mission was successful revolution Nasrallah, referring to Imam Khomeini through inspiration and conduct divine prophets stressed that "Islamic resistance when we [Lebanon] in Jihad and sacrifice and hope and confidence to the values of the Imam Khomeini means that we rely on the values of the Islamic Revolution in Lebanon and the whole world has been issued. "Hezbollah Secretary-General said:" This does not matter which of these values is correct or Writings of Imam Khomeini and is written; Imam Nmydyd their own, these values, values of Prophets and important is that the world will be released. Sayyed Hassan Nasrallah, referring to the Lebanese resistance, announced that Imam Khomeini revived the culture of resistance. resistance is the most important issues before it took the Imam, it also overlooked when the culture of the Palestinian cause and Israel and Jerusalem had been the ruling. * Gaza convoy true freedom scenes of courage and sacrifice was Sayyed Hassan Nasrallah in more terrorist attacks on Israel Amdadrsan convoy "free" refers Gaza and condemning it, praises the courage of international aid workers. Monday morning Israeli army one of the ships attacked Karvam Amdadrsan Gaza and about 20 international peace activists, Shahid and about 50 Available injured. Secretary-General of Hezbollah, Gaza Amdadrsan fleet convoy true freedom, courage, honesty and dedication announcement and emphasized that the logic of reason and nature and values of religion and jihad and resistance, they must respect and appreciation from them Let. Amdadrsan Israel stating that the convoy in Gaza shows that the values of the Imam said it spoke to what attacks the convoy passed a very important meaning for us and must be followed. The Secretary-General, referring to Hezbollah variety of different people in the convoy were Amdadrsan Gaza said: "This diversity in the caravan of freedom, this value shows the depth that people from 35 countries to the sea and storms and the dangers they faced and crime were targeted against it and wait stability and an unwavering belief that da

» نظر

امام خمینی (ره)

زندگینامه: امام خمینی (1281-1368)

 

روح‌الله الموسوی‌ الخمینی در روز بیستم جمادی‌الثانی روز کوثر ولادت فاطمه زهرا (س) 1321ق/ 1281ش، در خانواده‌ای از اهل علم و مبارزه و تقوا و هجرت دیده به جهان گشود.

و در پنج ماهگی، پدرش آقا مصطفی به جرم حمایت از مظلومین به دست اشرار محلی به شهادت رسید. روح‌الله در آغوش مادری مهربان (بانو هاجر) و سرپرستی عمه‌ای دلسوز (صاحبه خانم) و دایه‌ای پرهیزگار (ننه خاور) پرورش یافت و همزمان آموزش‌های اولیه سوارکاری و تفنگداری و تیراندازی را طی کرد.

دوره اول (از 1281- 1300ش)

دوران کودکی و نوجوانی روح‌الله همزمان با بحرانهای سیاسی و اجتماعی ایران سپری شد. وی از همان ابتدای زندگی، با درد و رنج مردم و مشکلات جامعه آشنا بود و تأثر خود را با ترسیم خطوطی به صورت نقاشی بروز می داد، و همراه خانواده و اطرافیان در سنگر دفاع ساخته و پرداخته و در کوران حوادث و مسائل به مجاهدی تمام عیار تبدیل می شد. برخی از حوادث متأثرکننده این دوران مثل بمب‌باران مجلس در نقاشی ها و مشق های خوشنویسی دوران کودکی و نوجوانی او منعکس شده و در دسترس است. از جمله قطعه شعری است در دفترچه یادداشت دوران نوجوانی (9-10 سالگی) با عنوان: غیرت اسلام کو جنبش ملی کجاست خطاب به ملت ایران:

هان ای ایرانیان، ایران اندر بلاست
مملکت داریوش دستخوش نیکولاست

می‌توان از آن نوشته به عنوان اولین بیانیه سیاسی دوران نوجوانی روح‌الله یاد کرد، و دغدغه ذهنی او را راجع به مسائل مملکتی فهمید. تمایلات روح‌الله نسبت به قهرمانان و مبارزان تا حدی است که در نهضت جنگل، وی با سخنرانی و سرودن شعر در وصف میرزا، اقدام به جمع‌آوری کمکهای مردمی برای حمایت از نهضت جنگل نموده و بالاخره مصمم می‌شود که خود شخصاً به نهضت جنگل بپیوندد. و در فرصتی به جنگل سفر می‌کند و پایگاه میرزا را از نزدیک می‌بیند.

  • تحصیلات روح‌الله

روح‌الله با بهره‌وری از استعداد فوق‌العاده، رشته‌های مختلف علوم را به سرعت طی کرد. علاوه بر فقه و اصول و فلسفه، عرفان را نیز در عالیترین سطح نزد اساتید برجسته آن زمان در خمین، اراک و قم طی کرد و در مدت 6 سال جهش فوق‌العاده ای داشت حتی اسفار را پشت سر گذاشت و از فضلا و شخصیتهای برجسته حوزه علمیه قم به شمار می‌آمد.

  • اولین خطابه رسمی روح‌الله

روح‌الله ضمن تحصیل در اراک در ایام 19 سالگی در مراسم بزرگداشت رکن اعظم مشروطه مجتهد طباطبائی اولین خطابه خود را قرائت کرد و تحسین حاضرین را برانگیخت. این خطابه در واقع بیانی? سیاسی بود که به جهت قدردانی از زحمات و خدمات علمدار مشروطیت از جانب حوزه علمیه اراک از زبان یک طلبه جوان قرائت می‌شد.

از قول روح‌الله نقل شده ... پیشنهاد شد منبر بروم، استقبال کردم آن شب کم خوابیدم، نه از ترس مواجه شدن با مردم، بلکه به خود فکر می‌کردم فردا باید روی منبری بنشینم که متعلق به رسول‌الله است. از خدا خواستم مدد کند که از اولین تا آخرین منبری که خواهم رفت، هرگز سخنی نگویم که جمله‌ای از آن را باور نداشته باشم ... و این خواستن عهدی بود با خدا بستم، اولین منبرم طولانی شد، اما کسی را خسته نکرد ... و عده ای احسنت گفتند، وقتی به دل مراجعه کردم از احسنت گویی‌ها خوشم آمده بود، به همین خاطر دعوت دوم و سوم را رد کردم و چهار سال هرگز به هیچ منبری پا نگذاردم.

دوره دوم زندگی روح‌الله (از 1300ش-1320)

این دوره از زندگی روح‌الله با هجرت به قم آغاز شده است، با سیاست های دین‌زدایی رضاخان و تا 1320 ادامه دارد، در این دوره روح‌الله مشغول تحصیل و تدریس و تألیف کتاب و آشنایی با علمای برجسته مبارزی همچون حاج آقا نورالله اصفهانی و مدرس و برخی دیگر می باشد. در این دوره اختناق رضاخانی؛ هدف علما حفظ حوزه قم بود. اهمیت آن در آن زمان کمتر از تأسیس حکومت اسلامی در سال 57 نبود.

دوره سوم ( از 1320-1340)

این دوره از زندگی امام با 40 سالگی آغاز می‌شود و مصادف است با دو حادثه مهم، یعنی بروز جنگ جهانی دوم و اشغال ایران، خروج رضاخان از ایران و آغاز سلطنت محمدرضا. بنابر اعتقاد امام این زمان فرصت مناسبی برای قیام اصلاحی بود. با همه کوشش ها و اقدامات روح‌الله قیام مورد نظر صورت نگرفت. امام در این دوره عالمی است کامل و جامع الشرایط، رهبری است هوشیار با پشتوانه دانش و بینش سیاسی با کوله‌باری از تجربه دوران 20 ساله رضاخانی، که شناخت کاملی از اوضاع ایران و جهان دارد، لذا با صدور بیانیه‌ای در 11 جمادی‌الثانی 1363ق/1323ش زمان مناسب قیام را یادآوری می‌کند: امروز، روزی است که نسیم روحانی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه‌گرد و شهوتران بر شما چیره و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند.

دوره چهارم زندگی امام (از 1340-1368)

این دوره همزمان با دو حادثه ناگوار آغاز می‌شود یکی رحلت آیت‌الله بروجردی (10 فروردین 1340) که ضایعه‌ای برای جهان اسلام و در عین حال رفع موانع برای دشمنان ایران و اسلام بود. دیگری رحلت آیت‌الله کاشانی قهرمان مبازره با استعمار انگلیس که روزگاری نامش لرزه بر اندام دشمنان ایران و اسلام می‌انداخت. همزمان با تسلط امریکا بر امور مملکت، فشار بر رژیم برای اجرای اصلاحات آمریکایی افزایش یافت و در قالب اصلاحات ارضی و لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی با چشم‌اندازی ظاهراً مردم فریب رخ نمود ولی در باطن از اتحاد شومی خبر می داد و تسلط آمریکا و اسرائیل و عوامل آنها را بر کلیه شئون مملکت فراهم می‌کرد.

در این زمان امام در برابر اصلاحات آمریکایی به شدت ایستاد و رژیم شاه به تلافی، در دوم فروردین 1342 که مصادف بود با شهادت امام جعفر صادق (ع) به مدرسه فیضیه یورش برد. در این حادثه تعدادی شهید و مجروح شدند. امام در پیامی به مناسبت چهلم فاجعه فیضیه دست به افشاگری زد : من مصمم هستم که از پای ننشینم تا دستگاه فاسد را به جای خود بنشانم. امام نطق تاریخی خود را در 13 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه ایراد کرد و شاه فرمان خاموش کردن فریاد امام را صادر کرد. در شامگاه 14 خرداد امام دستگیر و به زندان قصر منتقل شد. صبح 15 خرداد خبر دستگیری امام به تهران و سایر شهرها رسید و مردم به خیابانها ریخته با شعار یا مرگ یا خمینی به سوی کاخ شاه به حرکت درآمدند و قیام با شدت سرکوب شد و به خون نشست.

قیام (15 خرداد 42) علی‌الظاهر با تبعید رهبر انقلاب به ترکیه و سپس عراق از جوشش و جنبش افتاد. واقعه مرموز شهادت آقا مصطفی فرزند امام در 56 روح تازه ای به جنبش دمید. چاپ مقاله‌ای توهین‌آمیز به امام و روحانیت در 17 دی ماه 1356 در روزنامه اطلاعات اعتراض شدید جامعه مذهبی را برانگیخت و قیام 19 دی ماه 1356 را به دنبال داشت.

مراسم چهلم شهدای 19 دی قم به صورت پیامی در تبریز و اصفهان و یزد و شیراز و شهرهای دیگر ادامه یافت و به کشتار فاجعه 17 شهریور 57 منجر شد همچنین فرار شاه و ورود امام را به وطن نوید داد. مردم در پی استقبال بی سابقه خود در بهشت زهرا سخنرانی تاریخی امام خود را شنیدند و حکم سرنوشت‌ساز ایشان را در لغو حکومت نظامی در 21 بهمن 57 با جان دل گردن نهادند و در پیشگیری از حملات نیروهای رژیم با، مناطق حساس را سنگربندی و در مدت 24 ساعت مبارزه بی‌امان، طرحهای کودتاچیان را نقش بر آب و هرگونه فرصت را از آنها سلب کردند. و بالاخره پیروزی قیام 15 خرداد در شب 22 بهمن 57 به گوش رسید.[آشنایی با دهه فجر انقلاب اسلامی]

از صبحدم 22 بهمن تا 13 خرداد 1368(رحلت امام) حوادث سنگین بیشماری با محدودیت و نقش خصمانه آمریکا و حمایت همه جانبه دول غربی با کمک گروهها و احزاب متعدد چپ و راست در ایران در مقابله با انقلاب اسلامی بروز کرد. این حوادث آن قدر گسترده بود که در این مختصر نمی‌گنجد، فقط در یک جمله می‌توان گفت هر کدام از آن حوادث به تنهایی می‌توانست مسیر انقلاب را منحرف کند و به شکست بکشاند، اما الطاف الهی همیشه  نصیب حال ما بوده است

Biography: Imam Khomeini (1281-1368) Ruhollah Almvsvy Alkhmyny twentieth day of birth Kosar J. Thaani day Fatima (SA) in 1321 AH / 1281 Sat, theologians and the family struggle and virtue was born and had emigrated. And in five months, his father Mr Mostafa crime Mzlvmyn support to local Ashrar martyred. Ruhollah embrace native kind (Mrs. Hajar) and supervising Mhay sympathetic (Sahbh Ms.) and Dayhay righteous (mother-East) development was at the same time teaching basic riding and marines and shooting the past. The first period (from 1281 to 1300 Sh) Childhood Adolescence Ruhollah with political and social crisis in Iran was passed. From the beginning of his life, with suffering and problems in society was familiar with his sorrow and drawing lines occur in the form of paintings, and with their families and bystanders in the trenches and on defense made Kvran Mujahid all events and issues grade was converted. Some events, like this period Mtasrknndh Bmbbaran House Painting and Calligraphy of homework in childhood and adolescence, he reflected and available. Including the ode in Notebook adolescence (90-10 years) as: Where is the honor of Islam co nationalist movement addressed the Iranian people: a Han Iranians, Iran blast into country undergoing Nykvlast Darius can be written as the first political statement adolescence Ruhollah be remembered, and concern about her mental issues understood country. Ruhollah desires heroes and fighters to the extent that the forest movement, his speech and writing poetry describing Mirza, attempting to aid people gathered to support the movement and the forest is finally determined that personally to join the forest movement. And opportunity to the forest and will travel from near the site sees Mirza. Ruhollah Ruhollah education with an extraordinary productivity of talent, science disciplines to speed past. In addition to the principles of jurisprudence and philosophy, mysticism, also the highest level with outstanding faculty members at the time Khomein, Arak and Qom in the past 6 years and had a fantastic jump Asfar even put behind the learned and prominent personalities seminary came of Qom. Ruhollah Ruhollah first formal lecture while studying at university at the age of 19 during the most crucial elements in commemoration Tabatabai constitutional priest first read his speech and praised the audience raised. The lecture was in fact a political statement to show appreciation for the Dog and services from seminary university Constitutional language was reading a young clerical student. Ruhollah quoted quoted ... Suggested spots to go, I welcome the low Khvabydm night, nor fear of encountering people, but their thinking tomorrow should sit on the pulpit, which is owned Messenger. I asked God for help that the first spots that I went to the last, never tell a word of that sentence I do not believe it ... This desire was covenanted with God closed the first Mnbrm long, but who did not bother ... And some say well done, when I go to the heart as if liked well done was therefore invited to reject the second and third and four years, I never any spots Ngzardm foot. Ruhollah second life (from 1300 -1320 Sat) this period Ruhollah life with migration has started to Qom, the policies of Reza Khan Dynzdayy and continues until 1320, this course Ruhollah studying and teaching and authoring books and familiarity with prominent scholars such as Haj Aqa Nurollah Esfahani fighter and teacher, and others are be. In this period of repression Rezakhani; field goal to maintain the ulama of Qom. Its importance at the time of the establishment of Islamic rule in less than 57 years was not. The third period (from 1320-1340) with the imam of this period of life begins at 40 and coincided with two major disasters, the incidence of World War II and the occupation of Iran, Reza Khan started out of Iran and the monarchy of Mohammad Reza. According to Imam believed this time was a good opportunity for insurrection breeding. With all efforts and actions did not receive the desired Ruhollah uprising. Imam in this period Alemi is a complete and comprehensive Alshrayt, leadership is smart backed by knowledge and vision of political Kvlhbary experience during 20 years Rezakhani, who fully understand the situation in Iran and the world, therefore, issued a statement on 11 J. Thaani 1363 AH / 1323 No. Time emphasizes proper uprising: Today is a day spiritual breeze blowing and the infidels for breeding the best day, if opportunity to lose and standing for God and do not return the religious ceremonies do not, tomorrow and the handful of licentious Hrz·hgrd you overcome religion and honor and all your waste undergoing Aghraz St.


 

 


» نظر

لزوم تحول در بختیاری Necessary changes in the Bakhtiari

  گر ایران زمین بختیاری نداشت  گمانم که از بخت یاری نداشت

مدل تحول در بختیاری

 در زمانی دنیا با انفجار اظلاعات روبروست  و پدیده های زیادی فرهنگ و تاریخ و هویت بختیاری را دشتخوش تغییرات قرار می دهد  و نوع و مدل دفاع از بختیاری چگونه باید  باشد ؟ و ما چه می خواهیم و بدنبال چه چیز های باید بگردیم و از دل تاریخ و فرهنگ مان استخراج کنیم  و برای یک گفتگوی که متاثز از منطق درست می باشد در مقابل پدیده های و مشکلاتی که جامعه با ان درگیر است ارائه دهیم  

 باید چکار کنیم که امروز و فردا خود و فرزندانمان از بختیاری بودن احساس  غرور کنند و یا به تعبیری دیگر از هویت خودمان فرار نکنیم این سوالی است که بعضا" ذهن ها را  درگیر نموده است شاخصه های یک قوم و یا ایل ؛  اصیل این است که اولا" دارای سرزمین مشخص باشند  و فرهنگی که زائیده  همان سرزمین  ؛  ما که همه این موارد را داریم  همچنین دارای فرهنگ و آداب و مشخصه های مختص به هویت بختیاری که اساسا" هم  شناخته شده هستند و چه بسا   این موضوع را ثابت می کند هر چه در فرهنگ بختیاری خلاصه شده است متعلق به خودش بوده است و چیزی دیگری از فرهنگ های دیگر عاریه و یا قرض و یا  تصاحب ننموده است و هر چه از دل خاک هم سر بیرون می اورد راز  های دیگری از این سرزمین  کشف می گردد و خوشبختانه هر چه بوده و هرچه هست قابل افتخار و قابل دفاع اما فکر می کنم که دوستان و قلم بدست های ما صرفا" اقدام به بیان تاریخی شفاهی نموده که همین موضوع است که امروزه  نیاز مند تحول است و دوستان و همتباران قلم بدست ما تماشاچی هستند نه بازیگر  و ما نتوانستیم مدلی را  ارائه دهیم که همه چیز را در بر داشته باشد مثلا" دقت کنید چرا بعضی ها بدنبال این هستند در تاریخ استان فرهنگ و تاریخ بختیاری را مخدوش کنند و حتی در پایگاه میراث فرهنگی یک هویت غریب دیگر را بجای بختیاری در معرض عموم و جهانگردان نمایش بدهند و حتی بخشی از این سرزمین که چهار محال نام دارد و حتی اگر قائل به تفکیک باشیم ارتباطی به مرکز استان ندارد بنام یک هویت دیگر معرفی کنند و این هویت جدید التاسیس هم مشخصه های قومی وفامیلی ندارد  و چرا در گذشته همین مردمی که علاقه به بختیاری بودن ندارند  برای دفاع از بختیاری هزینه دادند  و چراء باید امروزه نظارگر دوئیت و نفاق و تفکیک بشویم البیته مراد اینجانب بیشتر فرهنگ بختیاری است که  تحولی را احساس نکرده و با ورود تکنولوژی اطلاعات همسو با پیشرفت ها  تغییری بنیادین در خود بوجود نیاورده است و هویت که  بهترین سند دفاع از خود و خویشتن است  بعنوان یک  اصل قابل اعتماد مورد پذیرش است  و به انسان اعتبار می دهد بطوریکه هویت شناسنامه قومی و سند شناخت محسوب می گردد .

 مثلا" وقتی شما با یک کرد و یا بلوچ و یا آذری  روبرو می شوید و بیان می دارد که متعلق به فلان طایفه  با کمی تامل قابل شناسائی و همچنین طرفتان مشخص می شود و در تصمیم گیری کمک می کند و شاخصه کرد ی بودن غیرت و مردانگی و.. و  و یا اذری بودن  مهمان نوازی  ....  و خیلی جالب است که یک شخص  که اصلا" شما را ندیده است با جند ادرس ریشه های فامیلی شما و ایشان را   شناسائی و بهتر از همه اسناد رسمی قابل اعتماد  و همین مقوله است که تضرر  ایل بختیاری و اقوام ایرانی بعنوان بالاترین هزینه ها برای کشور است و هر چه ما فرهنگ های بومی را و شاخصه های قومی را از بین ببریم در واقع تار و پود کشور را به نابودی سپرده ایم و حتی اگر ما هم دفاع نکنیم خودمان چه از نظر خرد و کلان هم دچار آسیب دیده گی خواهیم شده  و بهتر است  که از مسئولین به هر نحو بخواهیم که  بروی این موارد کار کنند.

 جند روز پیش از خیابانهای شهر جونقان می گذشتم جوانی 18 ساله بنام افای کرمی  در گوشی موبایل خود یک قطعه از آهنگ گاگریو و یا عزاداری با یک سبک خیلی دلنشین و غم انگیز در فوت یک پیرمرد عشایری را گذاشته بود و گوش می داد از طرفی  گویش ایشان ترکی بوده و بختیاری را هم مردم شهر جونقان   متوجه می شوند البیته  که ریشه های انها بیش از هشتاد درصد بختیاری هستند و یا به هر نحوی امروزه ترکی صحبت می کنند  ناشی از روابط بختیاری ها با قشقائی ها بوده و این دو فرهنگ با هم در جونقان عجین شده و بختیاری های زیادی در این شهر ترکی صحبت می کنند  و مردمی خیلی با غیرت هستند و با صداقت   برایم خیلی جالب وبد  که این جوان چه علاقه ای به این نوع اهنگ دارد و از ایشان خواستم که این  قطعه را برایم بلوتوث کند و بعد از گوش دادن قطرات اشک از چشمانم جاری می شد  و ایشان گفت شما چرا گریه می کنی و شاید عزیزی را از دست دادی گفتم نه ولی فکر می کنم با این گذشته زندگی کرده ام و تو چرا در حالیکه ریشه شما بختیاری نیست  خیلی جالب بود که بعدها فهمیدم مادر بزرگ ایشان بختیاری و اسیوند بوده و گوئی این نوع فرهنگ با  خون ایشان جاری و ساری است و این  قطعات در دنیای ماست و بیش از این دنیای پدرانمان و بعد از ان فرزندانمان ...  هدف از بیان این مورد این است که بختیاری و فرهنگ بختیاری تنها بیان تاریخ نیست بلکه معاشرت و روابط عواطی انسانهای که بر این قسمت از کره خاکی زندگی کرده و با عواطف انسانی و مقوله های زیبای علاقه خوئی و دوست داشتن همدگیر پیوند خورده  و اتفاق افتاده   بدست فراموشی سپرده شده است امروزه چند قلم بدست جاعل که هیچ بوئی و شناختی از بختیاری ندارند خیلی راحت بخاطر اینکه موقعیتی کسب کنند با چند اراجیف مسخره همه  ریشه و فرهنگ و خوبیهای و صدق و دوستی بختیاری ها را لگد می زنند و اینجاست که ما نیاز مند یک مدل تحول در بختیاری هستیم و قلم بدست های ما باید بازیگر شوند

و انهای که بازی کردند درست بازی نکرده و می بینید که چه راحت حذف شدند  البته  اقای رضائی  در  این دوره خوب عمل کرد و انتظارار می رفت  که هزینه های بختیاری را برای نظام پوشش می داد .

و  اهل قلم ما باید  در همه امورات راجع به سیاست و فرهنگ و دخالت کنند و در سرنوشت خودشان وارد شده و نتیجه گیری کنند مدل تحول در سیاست ؛ مدل تحول در تولید فرهنگ  اعم از لباس گرفته تا تغییر پوشش جدید با  حفظ نماد های بختیاری و  دفاع از تاریخ و کشف مواردی که تاریخ و فرهنگ بختیاری را  مخدوش می کنند  خیلی جالب است که سرزمین بختیاری که مهد سادات است  و  و لایتی  نتوانسته خودش را انطوری که سزاوار است در سطح کلان جا بیاندازد   اما چند شاه دوست  که هنوز اثار کلاه قزاقی بر سر پدرانشان هست با تغییر استراتژی ولایتی شده و مانع از رشد فرزندان صدیق بختیاری در ادارات می شوند  چرا ؟  چون ما استراتژی را تعریف نکرده ایم  و دفاع هم نکردیم در حوزه رابطه ما با ولایت چقدر کار کردیم و قلم بدست های ما وارد این مقوله ها نشدند و مثال جالب ان سریال مشروطیت هست که آب پاکی را روی دست همه ما ریخت و نماد بختیاری ها در مشروظیت  سردار اسعد  هم  دیدید که چه اتفاقی افتاد و یک اذری زبان  همه تلاش ها و مجاهدت بختیاری ها را در طول مشروطه را  به سخره گرفت و چه راحت گذشت و ایا یک کارگردان  از بختیاری جرائت دارد  همچنین مواردی را علیه آذری ها  بسازد  قطعا" خیر چون اهل قلم اذری ها  خود بازیگر هستند و دفاع می کنند و مدل دفاع انها هم چنین است و دیدید با روزنامه ایران چکار کردند و همین روزنامه ایران ما را مغول معرفی کرد و بعد چه اتفاقی افتاد .؟

 البته من اعتقادی به  چنین رفتاری ها ندارم و بسیار  مردم بزرگ اذری زبان را ستایش می کنم  ما خودمان را می گویم که چه بی احساس و بی رمق در مقابل تهدید های چند نویسنده کاذب و ا مانده ایم و از مسئولین دولتی  هم به راحتی گذشتیم و خدمات بختیاری ها را در همه ادوار گذشته تا جنگ تحملی را  مطالبه نکردیم

سوالهای که باید پاسخ دهیم

 و حال مدل  جدید ما در راستای تحول در بختیاری چیست

 نیاز های پاسخ گوئی به تاریخ بختیاری

 نقد نظرات راجع به بختیاری

توسعه در بختیاری برای کسب ثروت

توسعه فرهنگی

توسعه سیاسی  کدا م جناح و کدامک شخص با  حفظ محوریت اصل یعنی ولایت

توسعه اجتماعی  و تحول در .... پوشاک 

توسعه شعر و ....

 مدل راجرز

 ایجاد آگاهی – علاقمند کردن – ارزیابی – امتحان – تطبیق

مدل لوین

حالت قدیمی –  احساس نیاز – تغییر دادن – حصول اطمینان – حالت جدید

مدل لیپیت

تشخیص مشکل  - ارزیابی انگیزه و ظرفیت موجود – ارزیابی انگیزه مسئولان – تعیین اهداف – تعیین نقش مناسب – نظارت – پایان دادن

   این متن  نظرات شما را می طلبد کمک کنیم یک مدل راجع به توسعه همه جانبه قوم بختیاری برداریم و بجای بیان تاریخ که مکتوب هست از هزینه های که گذشتگان داده اند در ساختن فردای بهتر  وارد مقوله توسعه در بختیاری شویم  ..... ادامه دارد

Model when the world transformation Bakhtiari
 explosion phenomena Azlaat faces and a lot of culture, history and identity Bakhtiar Dshtkhvsh changes will be and the type and model how to defend Bakhtiari be? What do we want and how things should be followed by Look and from the heart of our history and culture and to derive for a conversation that Mtasz logic is correct against the phenomena and problems involved with the community has to offer that should be what to do today and tomorrow and the Bakhtiari children to be proud of, or in another sense, our identity should not escape the question that sometimes "affects the mind has indexes of a nation or tribe; original is that the first" with the land are defined as land and cultural Borne; us that all these cases we also have a culture and characteristics specific to that identity Bakhtiari essentially "also are known, and perhaps this will prove everything Bakhtiari Culture Summary has been its own and other cultures something else, or borrowed and borrowed and did not seize anything from the heart and head in the soil he would take out from this land of mystery is discovered, and fortunately everything was possible There can be proud of and defend, but I think that our friends and get the pen merely "acting oral history has to express the same topic that needs enjoy today is changing and our friends and get the pen Hmtbaran are not actors and our audience could not model offer that everything is on such "sure why some are looking at the history of the Bakhtiari Province, culture and history are distorted and cultural heritage site, even in a strange identity rather than other tourists and the public at risk Bakhtiari View give even a part of the land that is called Chahar and even if we consider separately Communication Center has named a province to introduce their identity and the identity of newly Vfamyly no ethnic characteristics in the past and why the people who are interested Bakhtiari Bakhtiari be no defense costs and they must now Chra’ Nzargr Dvyyt and hypocrisy and I wish more separation step Albyth Bakhtiari culture is not felt that the development and the entry of information technology in line with progress made fundamental changes in their identity has not The best document is a self-defense and self-reliable as a principle is acceptable and gives credit to the man"s identity so that the ethnic profile and understanding of the document will be considered. For example, "When you or a Kurdish or Azeri Baluchi facing you expression is not belonging to certain tribes with little hesitation and identifiable Trftan will be determined and decisions made will help and characteristics of being and humane and enthusiasm .. Or being Azeri and hospitality .... And very interesting that a person at all, "You is not seen with multi-root of your family and identify them better and reliable of all official documents and the Bakhtiari tribe categories that Tzrr and Iranian peoples as the highest costs for the country and what our cultures, indigenous and ethnic characteristics of the take between the warp and woof of the destruction deposit and we should not even if we defend ourselves using a micro and macro will also suffer from damaged and gay it is better that the authorities in any way that we want to leave these to work. multi-city streets the day before I passed a young 18 year old is Jvnqan Afay Karami called on their mobile phone to a piece of music or mourning Gagryv style with a very beautiful and sad in the controversial death of a tribal man had left them and listened to the other side, their Turkish dialect and the people of the city Bakhtiar Jvnqan Albyth notice that roots are more than eighty percent are Bakhtiari, or in any way today to speak Turkish due to relations with the Bakhtiari and Qashqai of these two cultures together and Bakhtiari Jvnqan stirred many in the Turkish city, speak with enthusiasm and people are very honest and very interesting for me that these young Vbd what interest This type of song and he wanted this piece to me Bluetooth and after listening tear drops from my eyes and he was now told you why are you crying dear and maybe not lost but I think I said this past have lived and why you while you root Bakhtiari is very interesting that I realized later Asyvnd Bakhtiari and her grandmother and if this type of blood culture with them now and Sari, and these parts of our world and the world than our fathers and then our children ... The purpose of this case, you express

 


» نظر
   1   2   3      >